Sentralbord er viktige verktøy som forenkler håndteringen av telefonsamtaler både internt og eksternt for både små og store bedrifter.
Trenger din bedrift mobilt sentralbord? Her kan du lese alt du trenger å vite om sentralbord og mobilt bedriftsnett.
Hvordan fungerer sentralbord?
Et sentralbord er vanligvis brukt av små og mellomstore bedrifter og er eksklusivt forbeholdt bedriftsabonnementer. Bedriftsnett, eller sentralbord, forenkler både intern og ekstern kommunikasjon i bedrifter.
Ved hjelp av et sentralbord kan du administrere, håndtere og dirigere samtaler som er aktive innenfor bedriften. Du kan også tilordne et hovednummer som vil fungere som et kundeservicenummer for bedriften.
Viktige funksjoner i et mobilt sentralbord:
- Ingen installasjon nødvendig – sentralbordet er webbasert.
- Se hvem som ringer, samtalehistorikk og forrige samtalepartner.
- Enkelt å foreta overføringer, enten ved bruk av mus eller tastatur/hurtigtaster.
- Bedriftskatalog som gir oversikt over alle ansatte og deres tilgjengelighet.
- Med MBN Microsoft Synkronisering har du alltid oppdatert kalender, katalog- og statusinformasjon fra Microsoft Teams for den du forsøker å kontakte.
- Kan brukes som sentralbord, kundesenter, ordrebehandler, support eller andre funksjoner som krever et grafisk arbeidsverktøy for kundehåndtering.
- Mulighet til å ta imot samtaler på både fasttelefon og mobil.
- Enkelt å se hvem som er tilgjengelig og hvem som er opptatt.
- Kan være pålogget flere køer samtidig (dersom du har MBN Sentralbord).
- Aktivitetsloggen gir deg full oversikt over dialogen du har hatt med innringeren (dersom du har MBN Sentralbord).
Et sentralbord utgjør en betydelig del av telekommunikasjonen for større bedrifter, og dette verktøyet forenkler håndteringen av både interne og eksterne samtaler på en skånsom måte.
Hvor finner jeg beste sentralbord?
Har du en bedrift med mange ansatte og vurderer å skaffe et bedriftsabonnement, bør et sentralbord være en prioritert faktor når du velger mobiloperatør.
Her er en liste over noen bedrifter som tilbyr moderne sentralbord:
Hva må jeg betale for sentralbord?
Prisene for mobilt bedriftsnett og sentralbord vil alltid variere avhengig av hvilken mobiloperatør du velger. Vi gjør det enkelt for deg ved å regne ut gjennomsnittspriser for sentralbord fra de største operatørene i Norge:
- Etablering: 950 til 1 300 kr.
- Bedriftsnett per bruker: 39 til 59 kr/mnd.
- Hovednummer: 99 til 199 kr/mnd.
- Geografisk ruting, opptil 10 000 oppslag (etablering 1 990 kr/månedlig pris 1 990 kr).
- Integrasjon med Google og Microsoft (etablering 1 990 kr/månedlig pris 499 kr).
For mer informasjon om priser tilknyttet sentralbordet, bør du ta kontakt med de ulike operatørene.
Mobilt bedriftsnett i app
Med mobilt bedriftsnett får du direkte tilgang via en web-app eller en mobilapplikasjon som kan lastes ned via App Store eller Google Play. De største mobiloperatørene tilbyr mobilapplikasjoner, mens mindre operatører benytter seg av webapplikasjoner som krever en URL som må skrives inn.
Ofte stilte spørsmål
Hva er Mobilt Bedriftsnett?
Mobilt Bedriftsnett gjør det mulig for ansatte å svare på innkommende samtaler uansett hvor de er. Ved å ha sentralbordet tilgjengelig på mobilen, er du lett tilgjengelig for kundene og unngår dermed tapte samtaler. En positiv kundeopplevelse starter med et velfungerende sentralbord.
Hva er MBN aktiv bruker?
Gjennom funksjonen «Aktiv bruker» får du tilgang til MBN-appen på mobilen. Her kan du enkelt logge deg av og på køer, sette fraværsstatus, viderekoble samtaler til andre i bedriften, styre viderekoblinger til deg selv og mye mer.