Mobilt sentralbord

Mobilt sentralbord

Sentralbord er viktige verktøy som forenkler håndteringen av telefonsamtaler både internt og eksternt for både små og store bedrifter.

Trenger din bedrift mobilt sentralbord? Her kan du lese alt du trenger å vite om sentralbord og mobilt bedriftsnett.

Hvordan fungerer sentralbord?

Et sentralbord er vanligvis brukt av små og mellomstore bedrifter og er eksklusivt forbeholdt bedriftsabonnementer. Bedriftsnett, eller sentralbord, forenkler både intern og ekstern kommunikasjon i bedrifter.

Ved hjelp av et sentralbord kan du administrere, håndtere og dirigere samtaler som er aktive innenfor bedriften. Du kan også tilordne et hovednummer som vil fungere som et kundeservicenummer for bedriften.

Viktige funksjoner i et mobilt sentralbord:

  • Ingen installasjon nødvendig – sentralbordet er webbasert.
  • Se hvem som ringer, samtalehistorikk og forrige samtalepartner.
  • Enkelt å foreta overføringer, enten ved bruk av mus eller tastatur/hurtigtaster.
  • Bedriftskatalog som gir oversikt over alle ansatte og deres tilgjengelighet.
  • Med MBN Microsoft Synkronisering har du alltid oppdatert kalender, katalog- og statusinformasjon fra Microsoft Teams for den du forsøker å kontakte.
  • Kan brukes som sentralbord, kundesenter, ordrebehandler, support eller andre funksjoner som krever et grafisk arbeidsverktøy for kundehåndtering.
  • Mulighet til å ta imot samtaler på både fasttelefon og mobil.
  • Enkelt å se hvem som er tilgjengelig og hvem som er opptatt.
  • Kan være pålogget flere køer samtidig (dersom du har MBN Sentralbord).
  • Aktivitetsloggen gir deg full oversikt over dialogen du har hatt med innringeren (dersom du har MBN Sentralbord).

Et sentralbord utgjør en betydelig del av telekommunikasjonen for større bedrifter, og dette verktøyet forenkler håndteringen av både interne og eksterne samtaler på en skånsom måte.

Hvor finner jeg beste sentralbord?

Har du en bedrift med mange ansatte og vurderer å skaffe et bedriftsabonnement, bør et sentralbord være en prioritert faktor når du velger mobiloperatør.

Her er en liste over noen bedrifter som tilbyr moderne sentralbord:

Hva må jeg betale for sentralbord?

Prisene for mobilt bedriftsnett og sentralbord vil alltid variere avhengig av hvilken mobiloperatør du velger. Vi gjør det enkelt for deg ved å regne ut gjennomsnittspriser for sentralbord fra de største operatørene i Norge:

  • Etablering: 950 til 1 300 kr.
  • Bedriftsnett per bruker: 39 til 59 kr/mnd.
  • Hovednummer: 99 til 199 kr/mnd.
  • Geografisk ruting, opptil 10 000 oppslag (etablering 1 990 kr/månedlig pris 1 990 kr).
  • Integrasjon med Google og Microsoft (etablering 1 990 kr/månedlig pris 499 kr).

For mer informasjon om priser tilknyttet sentralbordet, bør du ta kontakt med de ulike operatørene.

Mobilt bedriftsnett i app

Med mobilt bedriftsnett får du direkte tilgang via en web-app eller en mobilapplikasjon som kan lastes ned via App Store eller Google Play. De største mobiloperatørene tilbyr mobilapplikasjoner, mens mindre operatører benytter seg av webapplikasjoner som krever en URL som må skrives inn.

Ofte stilte spørsmål

Hva er Mobilt Bedriftsnett?

Mobilt Bedriftsnett gjør det mulig for ansatte å svare på innkommende samtaler uansett hvor de er. Ved å ha sentralbordet tilgjengelig på mobilen, er du lett tilgjengelig for kundene og unngår dermed tapte samtaler. En positiv kundeopplevelse starter med et velfungerende sentralbord.

Hva er MBN aktiv bruker?

Gjennom funksjonen «Aktiv bruker» får du tilgang til MBN-appen på mobilen. Her kan du enkelt logge deg av og på køer, sette fraværsstatus, viderekoble samtaler til andre i bedriften, styre viderekoblinger til deg selv og mye mer.

IMG_2161 (1)

«Vårt mål er å hjelpe deg og din bedrift med å finne riktig og kostnadsbesparende mobilabonnement»

Har du noen spørsmål?

Vi besvarer gjerne dine spørsmål dersom det er noe du lurer på. 

Følg oss

Kom i gang her! Tar maks 1 min

Spørsmål og svar

Bedriftsabonnement har vanligvis en del en del tilleggstjenester som man ikke finner i vanlige abonnement for privatpersoner. Disse er funksjoner som slik som for eksempel sentralbord og hovednummer, som gjør det mer lettvint for kunder å ringe til bedriften, og som gjør det mulig for bedriften å viderekoble samtalen til rette vedkommende.

Bedriftsabonnement gir bedriften et mer profesjonelt image når kunder ringer til bedriften. De gjør også livet enklere for de ansatte ettersom kommunikasjonen, både internt og eksternt, forenkles.

Noen av de viktige komponentene som inngårt i bedriftsabonnement, foruten selve telefonabonnementet er bedriftsnett-tjenestene som vanligvis blant annet inkluderer sentralbord, mobil app, bedriftskatalog, hovednummer, menyer, telefonkø-systemer, talemeldinger, svargrupper, alternative visningsnummer, rapportering og mer.

Når du bestemmer deg for et bedriftsabonnement bør du ta i betraktning bruksmønsteret til dine ansatte og hvor mye data hver av disse trenger å bruke. En annen viktig ting å vurdere er hvilke funksjonaliteter som inkluderes i bedriftsnettet, hvilke du eventuelt trenger, og hvor mye disse koster. En annen ting å tenke på er hvilke systemer du bruker internt til kalender og lignende dersom du har planer om å integrere dette med bedriftsnettet.

Mange bedriftsnett kan integreres med kalendere og andre funksjoner. For eksempel er det vanlig å synkronisere bedriftsnett med Microsoft Outlook slik at bedriftsnettet automatisk kan oppdateres med tanke på hvem som til enhver tid er lister som tilgjengelig i kalenderen sin.

Før du går...

La oss ringe deg, slik at du får det beste tilbudet fra flere operatører!

Ved å sende skjemaet godtar du at Bedriftsabonnement skal kunne gi meg et personlig tilbud, og at leverandøren behandler mine persondata basert på mine valg